ساخت استراتژی محلی بر پایه ی کسب کار های Franchise فرانچایز ( امتیازی )

ساخت استراتژی  محلی بر پایه ی کسب کار های Franchise فرانچایز ( امتیازی )

غلتک ابزاری مناسب برای نقاشی یک خانه بزرگ است. اما برای ایجاد یک شاهکار هنری نیازمند یک قلم موی ظریف است.

ساخت استراتژی محلی بر پایه ی کسب کار های Franchise فرانچایز ( امتیازی )

در ابتدا مایل هستم شما را با اصطلاح فرانچایز آشنا کنم. فرانچایز Franchise چیست ؟!

فرنچایز امتیازی است که به یک فرد داده می شود تا محصولات و یا خدمات یک شرکت شناخته شده موفق را به فروش برساند. این امتیاز برای مدت محدود از طرف شرکت (یا فرنچایز دهنده) در اختیار فرد (یا فرنچایز گیرنده) در ازای پرداخت مبلغی قرار می‌گیرد.

فرنچایز ها اینجا با یک چالش منحصر به فرد روبرو هستند: آنها می دانند که چگونه در سطح ملی بازاریابی کنند. اما اغلب فاقد ابزار دقیق برای دستیابی به مشتریان محلی خود هستند.گوگل اظهار داشته است که بومی سازی نتایج جستجو بزرگترین شکل شخصی سازی است که در حال حاضر درگیر آن هستند.

کسب کار های فرنچایز که فاقد استراتژی بازاریابی محلی هستند. فرصت های خود را از دست خواهند داد.این مسئله فقط شامل کسب کار شما نخواهد بود. تمام افراد کم انگیزه این فرصت را از دست خواهند داد.

بومی سازی نتایج یک بوم بزرگ خالی ایجاد میکند. کسب کارهای فرانچایز می توانند در این بوم یک تصویر جدید ایجاد کنند. که تفاوت های ایالتی، منطقه ی و اجتماعی را فرا می گیرد.

یکی از معروف ترین نمونه های بومی سازی را میتوان تلفیق مک دونالد و اسپم در هاوایی نام برد. فرانچایز ها می توانند با استفاده از اختلافات منطقه ای به بومی سازی کسب کار خود کمک کنند. (sub sandwich vs. po’ boy) همچنین می توانند از چرخش فصلی برای تبلیغ کالا های خود استفاده کنند. (کالیفرنیا در مقابل vs اب هوا داکوتای شمالی). شما نیاز به یک برنامه بازاریابی مقیاس پذیر دارید. که از اولویت های ملی تا مشتریان بومی را شامل شود.

حال این استراتژی چیست و چگونه به شما کمک خواهد کرد ؟

از غلطک رنگ گرفته تا قلم مو خلاصه: یک طرح بازاریابی فرانچایز

اکنون، اصول آشنایی با مشتریان محلی شما را بررسی خواهیم کرد. به طوری که فرانچایز ملی شما میتواند نحوه خدمت به آنها را سفارشی کند. یک استراتژی پیرامون موارد زیر بسازید:

راهنمای گام به گام برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محلی :

مخاطب مورد نظر خود را پیدا کنید.

ابتدا باید درک کنید که مشتریان شما چه کسانی هستند. شما می توانید این کار را به سادگی با مشاهده یا پرسش انجام دهید. ممکن است این کار را با یک نظرسنجی آنلاین انجام دهید، یا ممکن است در محل کارتان مصاحبه های سریع نقطه ای انجام دهید. کاری که باید انجام دهید به این صورت است :

جمعیتی:

مشتریان شما در چه سن، سطح درآمد، جنسیت و سایر خصوصیات به چه صورت می باشد

روانشناسی :

مشتریان شما چگونه فکر می کنند؟ نگرش ها ، رفتارها و عقاید آنها در رابطه با کسب کار شما چیست؟

نقاط ضعف:

مشتریان شما چه مشکلی دارند که به طور بالقوه شما می توانید آن را حل کنید؟ شاید آنها بخواهند تغذیه سالم داشته باشند. اما وقت نداشته باشند. شاید آنها یک سالن ورزشی بخواهند که به آنها در تبدیل شدن به ورزشکار بهتری کمک کند.

عادات مصرف:

مشتریان شما چگونه تصمیم می گیرند از کجا بخرند؟ انها آنلاین خرید می کنند! انها گوشی هوشمند دارند. آیا آنها بررسی ها / توصیه ها را در اولویت قرار می دهند؟ آیا آنها فیلم یا پادکست را دوست دارند؟ آنها از کدام شبکه های اجتماعی مکررا استفاده می کنند. آنها در چه رویداد های شرکت می کنند؟

درک مسافرت مشتریان:

بازاریابان زمان زیادی را صرف فکر کردن درباره آنچه ما "مسافرت مشتری" می نامیم ، می کنند. این فقط روش دیگری برای بیان این است که ما می خواهیم درک کنیم که چه اتفاقی بین ما و مشتریان می افتد قبل از اینکه آنها نام تجاری ما را بشناسند. بعد از شناخت، قبل از خرید و بعد از آن.

بهترین راه برای انجام این کار تقسیم آن تجربه به یک سری مراحل است ، درک این موضوع که برخی افراد در هر مرحله از روند کار خود کنار خواهند رفت. بیشتر نمایندگان شرکت های بزرگ این امر را به "قیف فروش" می شناسند.

در اینجا یک نسخه ساده شده از قیف فروش وجود دارد که به آن می پردازیم. برای آنچه که در هر مرحله مشتریان خود تجربه می کنند وقت بگذارید، سپس شما راهی طولانی برای درک چگونگی تأثیرگذاری و کمک به مشتریان از یک مرحله تا مرحله دیگر خواهید داشت.

هرم قیف فروش

هرم قیف فروش​ - ساخت استراتژی محلی بر پایه ی کسب کار های Franchise فرانچایز

اطلاع:

اینجاست که مشتری برای اولین برند تجاری شما را کشف می کند و بر اساس آنچه می بیند، شروع به شکل گیری عقیده در مورد شما می کند. غالباً ، این کار با فعالیتهایی انجام می شود که توسط شرکت ها فرانچایز انجام شده است. (مانند یک تبلیغات تبلیغاتی در تلویزیون ملی) اما ، این امر همچنین می تواند از طریق مراجع و ارجاعات ایجاد شده توسط فرانشیز اتفاق بیفتد (مانند یک جستجوگر شما را از طریق جستجوی Google Maps در تلفن آنها کشف می کند).

کشف :

حال مشتری قبلاً اطلاعاتی راجع به شما و محصول شما جذب کرده و شروع به تلاش می کند تا بطور فعال سعی در کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن کند. این مرحله اغلب شامل تحقیقات آنلاین، پرس و جو بین مشتریان بالقوه، دوستان و خانواده آنها است.

ارزیابی:

اینجاست که مشتری تصمیم گرفته است احتمالاً چیزی مشابه آنچه را که شما ارائه می دهید خریداری کند.اما سعی دارد تصمیم بگیرد که از کجا خرید کند. در این مرحله ممکن است کسب کار شما از دور خارج شود. یا ممکن است با شما تماس بگیرد. آنها ممکن است به وب سایت یا شبکه های مجازی شما مراجعه کنند. تا زمان اداری، فهرست کالا ها، لیست قیمت ها را مشاهده کنند.

قصد:

حال شما موفق به جذب مشتری شده اید. اما هنوز امکان از دست رفتن مشتری وجود دارد. کسب کار های که بر پای فرانچایز هستند.با مشکل برند تجاری مشابه مواجه هستند. می توانند در این مرحله از طریق اطلاعات غلط که شامل زمان اداری نادرست، یا ادرس نادرست به اشتباه مشتری را به جای دیگر هدایت کنند. فرانچایزها می توانند تجارت را از طریق تجربیات ضعیف - مانند کیفیت کم کالا ، زمان انتظار طولانی ، موجودی کم ، قیمت گذاری یا ارائه خدمات ضعیف به مشتریان در محل از دست دهند.

خرید:

این مرحله جایی است که معامله صورت می گیرد، و مشتری به طور کلی کاملاً تحت کنترل استراتژی فرانچایز قرار میگیرد.

وفاداری:

در این مرحله مشخص می شود که آیا مشتری دوباره از شما خرید خواهد کرد یا خیر، آیا به یک طرفدار برند شما تبدیل خواهد شد یا خیر ، نظر های خوبی به خدمات شما خواهد داد. یا ارزیابی ضعیف نسبت به کالای شما خواهد داشت. باز هم ، این به طور معمول تحت کنترل فرانچایز است ، مگر اینکه موضوع تصمیمی باشد مانند محصول / منو ، قیمت گذاری یا سیاست گرفته شده است.

در قیف فروش احتمالات زیادی رخ میدهد. به عنوان مثال در بعضی موارد مشتری برای خرید شلوار به فروشگاه شما رجوع می کند. سپس تصمیم میگیرد کت شلوار از شما خریداری کند. همچنین در برخی موارد ممکن این خرید به طول بینجامد. مانند خرید مسکن که خریدار ممکن است زمان زیادی را به دنبال مشاور مناسب خود به گردد.

درک نحوه تفکر و تصمیم گیری مشتری در مورد استفاده از خدمات شما مهم است. دانش این موضوع هم به فرانچایز کمک خواهد کرد و هم راهنمایی برای فرانچایزر (صاحب امتیاز ) خواهد بود.

اقتدار و اعتبار برند خود را بدست آورید:

وقتی فهمیدید که مشتریان شما چه کسانی هستند ، چطور تصمیم به خرید محصول از شما میگیرند. چگونه فرانچایز خود را در بازار بومی سازی کنید ، اکنون زمان آن است که با تولید محتوای پویا برای برند خود اعتبار و اقتدار ایجاد کنید.

در کسب کار های فرانچایز این امر به وسیله ایجاد یک وب سایت جذاب و آموزنده صورت می گیرد. پس از ایجاد وب سایت باید به تولید محتوای پویا به پردازید. محتوای شما باید شامل آموزش، اطلاع رسانی / سرگرمی باشد. هرچه نقاط تعامل وب سایت شما با مشتریان بیشتر باشد ، دلیل بیشتری برای خواندن ، اشتراک گذاری و پیوند با محتوای شما ، خواهند داشت.

ارزشمندترین محتوای شما عناصر یا صفحاتی خواهد بود که بازدیدکنندگان را به طور مستقیم به مشتری تبدیل می کنند.

محتوایی که در وب سایت و رسانه های اجتماعی قرار داده اید باید از همین دستورالعمل پیروی کنند. کارشناسان پیشنهاد می کنند که "60٪ از پست های که ایجاد می کنید باید کاربر را درگیر کرده، 30٪ محتوای برای اشتراک گذاری و فقط 10٪ از محتوا باید محصولات و خدمات شما را تبلیغ کنند." (متوسط)

منابع :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *